Concertprogramma
Scherpdenkers: Hans Aarsman en Bart Schneemann
Kleine Zaal 11 maart 2018 20.15 uur
Hans Aarsman spreker
Nederlands Blazers Ensemble
'Leren kijken, leren luisteren'
er is geen pauze
einde ca. 21.40 uur
Na afloop blijft de foyer nog enige tijd open.
Dit concert maakt deel uit van de serie Scherpdenkers; een verfrissende combinatie van woord en muziek.
Fotograaf en schrijver Hans Aarsman spreekt over kijken, zien, en het verschil daartussen. Hij bekijkt foto’s van musici en componisten, associeert en vertelt wat er nog méér te zien is dan je op het eerste gezicht zou denken. Hoboïst Bart Schneemann, voorman van het Nederlands Blazers Ensemble, doet datzelfde in muziek. Leren kijken, leren luisteren, scherper leren denken.
Robert Schumann 1810-1856
Davidsbündlertänze, op. 6 (1837)
oorspronkelijk voor piano solo; in een arrangement en met aanvullingen van Hans van der Heide en Micha Hamel
Intro (Eusebius)
Lebhaft (Florestan & Eusebius)
Innig (Florestan)
Innig (Micha)
Etwas Hahnbüchen (Florestan)
Ungeduldig (Florestan)
Tranquillo (Micha)
Einfach (Eusebius)
Sehr rasch und in sich hinein (Florestan)
Wild und lustig (Florestan & Eusebius)
Wild und lustig (Micha)
Nicht schnell, mit äusserst starker Empfindung (Eusebius)
Frisch (Florestan)
Lazy Groove (Micha)
Hierauf schloss Florestan und es zuckte ihm schmerzlich um die Lippen (Florestan)
Balladenmässig, sehr rasch (Florestan)
Mit Humor (Florestan)
Mit Humor (Micha)
Zart und singend (Eusebius)
Zart und singend (Micha)
Frisch (Florestan & Eusebius)
Mit gutem Humor (Florestan & Eusebius)
Adagio (Florestan)
Einfach (Eusebius)
Dolente (Micha)
Wie aus der Ferne (Florestan & Eusebius)
Ganz zu Überfluss meinte Eusebius noch Folgendes, dabei sprach aber viel Seligkeit aus seinen Augen
Hans Aarsman spreker
Nederlands Blazers Ensemble
'Leren kijken, leren luisteren'
er is geen pauze
einde ca. 21.40 uur
Na afloop blijft de foyer nog enige tijd open.
Dit concert maakt deel uit van de serie Scherpdenkers; een verfrissende combinatie van woord en muziek.
Fotograaf en schrijver Hans Aarsman spreekt over kijken, zien, en het verschil daartussen. Hij bekijkt foto’s van musici en componisten, associeert en vertelt wat er nog méér te zien is dan je op het eerste gezicht zou denken. Hoboïst Bart Schneemann, voorman van het Nederlands Blazers Ensemble, doet datzelfde in muziek. Leren kijken, leren luisteren, scherper leren denken.
Robert Schumann 1810-1856
Davidsbündlertänze, op. 6 (1837)
oorspronkelijk voor piano solo; in een arrangement en met aanvullingen van Hans van der Heide en Micha Hamel
Intro (Eusebius)
Lebhaft (Florestan & Eusebius)
Innig (Florestan)
Innig (Micha)
Etwas Hahnbüchen (Florestan)
Ungeduldig (Florestan)
Tranquillo (Micha)
Einfach (Eusebius)
Sehr rasch und in sich hinein (Florestan)
Wild und lustig (Florestan & Eusebius)
Wild und lustig (Micha)
Nicht schnell, mit äusserst starker Empfindung (Eusebius)
Frisch (Florestan)
Lazy Groove (Micha)
Hierauf schloss Florestan und es zuckte ihm schmerzlich um die Lippen (Florestan)
Balladenmässig, sehr rasch (Florestan)
Mit Humor (Florestan)
Mit Humor (Micha)
Zart und singend (Eusebius)
Zart und singend (Micha)
Frisch (Florestan & Eusebius)
Mit gutem Humor (Florestan & Eusebius)
Adagio (Florestan)
Einfach (Eusebius)
Dolente (Micha)
Wie aus der Ferne (Florestan & Eusebius)
Ganz zu Überfluss meinte Eusebius noch Folgendes, dabei sprach aber viel Seligkeit aus seinen Augen