Concertprogramma
Concertgebouworkest: Arnold Schönberg 150 jaar
Grote Zaal 27 oktober 2024 14.15 uur
Koninklijk Concertgebouworkest
Ryan Wigglesworth dirigent
Sara Jakubiak sopraan
Ryoko Aoki nô-performance
Pierre Audi mise-en-espace
Dit programma maakt deel uit van de series D en Z.
Erwartung wordt voorzien van boventiteling.
Ryoko Aoki
Ryoko Aoki verrijkt Pelleas und Melisande met een dansperformance op basis van de Japanse nô-traditie. Ryoko Aoki is uniek in de wereld van het nô-theater omdat zij die theatervorm graag verbindt met (hedendaagse) muziek. In februari 2018 werkte ze met het Concertgebouworkest samen binnen het Horizon-programma Japanse Impressies.
Ook interessant:
- Achtergrond: wat dreef Arnold Schönberg?
- Interview met Pierre Audi
Arnold Schönberg (1874-1953)
Begleitungsmusik zu einer Lichtspielszene, op. 34 (1929-30)
Drohendes Gefahr – Angst – Catastrophe
Erwartung, op. 17 (1909)
monodrama in één bedrijf voor sopraan en orkest
pauze ± 15.00 uur
Arnold Schönberg
Pelleas und Melisande, op. 5 (1902-03, revisie 1911, 1920)
einde ± 16.15 uur
Koninklijk Concertgebouworkest
Ryan Wigglesworth dirigent
Sara Jakubiak sopraan
Ryoko Aoki nô-performance
Pierre Audi mise-en-espace
Dit programma maakt deel uit van de series D en Z.
Erwartung wordt voorzien van boventiteling.
Ryoko Aoki
Ryoko Aoki verrijkt Pelleas und Melisande met een dansperformance op basis van de Japanse nô-traditie. Ryoko Aoki is uniek in de wereld van het nô-theater omdat zij die theatervorm graag verbindt met (hedendaagse) muziek. In februari 2018 werkte ze met het Concertgebouworkest samen binnen het Horizon-programma Japanse Impressies.
Ook interessant:
- Achtergrond: wat dreef Arnold Schönberg?
- Interview met Pierre Audi
Arnold Schönberg (1874-1953)
Begleitungsmusik zu einer Lichtspielszene, op. 34 (1929-30)
Drohendes Gefahr – Angst – Catastrophe
Erwartung, op. 17 (1909)
monodrama in één bedrijf voor sopraan en orkest
pauze ± 15.00 uur
Arnold Schönberg
Pelleas und Melisande, op. 5 (1902-03, revisie 1911, 1920)
einde ± 16.15 uur